Lördagen!

2011-06-02 @ 14:08:40
I lördagskväll hade vi inga speciella planer. Jag, Bella och F försökte luska ut vad vi skulle äta till middag. Efter mycket om och men beslutade vi oss för att åka in till Marais och äta falafel. Området där är jättekänd för deras goda falafels och jag har faktiskt inte ätit en enda under min tid här, vilket är katastrofalt!! Så vi åkte in till Marais för att äta falafel.

Vi tog takeaway-falafels som en kvinna gjorde iordning i en liten lucka på Chez Marianne.


ledsen för de dåliga bilderna...

Vi satte oss på en trappa i närheten och åt. Vi hade som sagt inget planerat men vi hade inga planer på att gå ut eller liknande. F's rumskompisar jobbar på 2 olika barer så vi bestämde oss efter ett tag för att gå dit och säga hej i stort sätt. Vi gick till den första baren, som var mer som en liten pub, men ingen jobbade där så vi gick till den andra. Där träffade vi tjejerna och hälsade. Och drack litegrann...

Det var en skotsk bar så på väggarna hängde sjukt fula bilder hahah... på olika skottar.
När jag blev lagom full bestämde ja mig för att ta med en av tavlorna hem, men tydligen hade dom som jobbade där redan tänt på det så dom var dessvärre fastskruvade i väggen....

sexy. Min favorittavla.

Vi började prata med en kille som var på baren som hette Francois. Han ville vi skulle följa med han runt hörnet till en annan bar som tydligen serverade dom bästa mojito i Paris. Då vi bara haft dåliga mojitos varje gång vi beställt blev vi nyfikna och följde med han dit. Francois bjöd oss på mojitos där och dom var faktiskt riktigt bra!
Jag började prata med 2 jättetrevliga killar som hette Jean-Philippe och Emanuel, som kände bartendern och dom ville vi skulle följa med dom till en annan bar som ar kubansk haha..
Och det gjorde vi ju självklart.

Jean-Philippe och Emanuel beställde in hur mycket dricka som helst till oss. En hel flaska Rom och massa annat till.... Jag agerade bartender och lyckades blanda sjukt starka drinkar till alla (inklusive migsjälv) och lyckades öven spilla en hel drink över migsjälv. men det var "charmigt"


Emanuel, jag och Jean-Philippe.

Vi stannade hur länge som helst där och till slut åkte jag, bella och F hem till oss och var hemma strax efter kl 6.
Jag sov exakt hela söndagen haha. Jag gick upp ungefär kl 18 på kvällen.... Då åkte bella och jag till India town.
Nu fick jag med söndagen också ;)

//F





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback