Milano- dag 2 lördag

2011-05-22 @ 18:41:51
Vi fortsätter med Milano-helgen, nu med lördagen!


ut och göra stan! (så fruktansvärt löjligt uttryck...)

stannade till vid ett ställe och köpte en liten gobit....

mmmmm...

milanos fina central.

Vi åkte till ett område som jag inte kommer ihåg vad det heter.. Vi skulle egentligen åkt till china-town men vi hittade det inte hehe. Vi traskade till området där det kända corso como ligger. Som har alla lyxvarumärken som finns typ.... Inte alls jobbigt att vara där inne. nej nej. iiintee aaaaallss....

in till corso como genom en fin grön liten gård.

fin café-avdelning på corso como med önskebrunn bland annat =)

skor från louboutin, manolo blahnik..... skjut mig.

corso como




Åt lunch på ett ställe. Jag i Lauras solbrillor haha...

hungriga och orädda små fåglar. Supersöta. Dom vågade komma jättenära. Till och med äta ur handen, men jag vågade inte det, men dom var på väg o landa i min hand flera gånger innan jag ångrade mig haha. Men satt o matade dom hela tiden, till alla andra gästers stora "glädje". hehe.


marc by marc jacobs...... J'adore.

kunde inte låta bli... 2 små inköp blev det hehe. (visar allt jag köpte i Milano sen)

lite glass igen :)


Vi såg en massa männsikor med Milanos fotbollslag Milan's flaggor och tröjor. Jag och Laura antog att det hade precis varit en match med Milan. Men sen hörde vi av några svenskar att Milan (laget) skule komma och åka förbi vid torget vid Duomo. För att hälsa på alla fans typ då dom vunnit den italienska cupen några dagar tidigare. Detta hade vi ingen aning om men vi skyndade oss dit för att också få se laget och vår egna Zlatan Ibraaa!!! (som spelar i Milan)


mot torget!

När vi väl kom fram (och trängt oss lägst fram typ hehe) var det smockat med folk och heeelt galen stämning. Folk skrek och sjöng och tutade med sånna där jobbiga tutor, tände bengaler och hade sig haha. Men det var kul!

 
först åkte buss med tv och radio förbi....


Sen kommer Milan!! Jag såg Ibra (Zlatan) hehehhehe....




Det var väldigt roligt att se! Det hade vi ingen aning om heller :) kul att pricka att komma till Milano just den helgen.

Då vi hamnade mitt bland alla galna Milan-fans kom vi hem senare än planerat så vi fick skynda oss och göra oss iordning. Vi skulle äta apperetivo och sedan gå till Lauras jobb på svenska exportrådet och kolla på eurovision på storbildsskärm där!



det blev pizza för mig! (igen) hehe

Efter vi ätit upp och så gick vi till Lauras jobb, vi kom dit ganska sent så vi hade missat en stor del av eurovision redan! :(


kungen och drottningen prydde väggen!

setting up i konferensrummet!

........


laura diggar låtarna

så här fint såg det ut ett tag.....

Efter eurovision och vår flaska prosecco tänkte vi dra vidare. Men det hade redan hunnit bli sent och vi var väldigt trötta efter den kaotiska Milan-firningen vi hamnade i tidigare på dagen hehe. Så i gick runt lite och sen tog vi en taxi hem.


fint glittrande hus

//F

Kommentarer

Postat av: Åsa Lindgren

Vilka härliga bilder. O du är snygg så det förslår!! MEN! Jag saknar bild på dig o Sverigetröjan!!! ;-)

2011-05-22 @ 21:01:05

Postat av: Effi

Updatera korven!:) älskar dina inlägg <3

2011-05-25 @ 12:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback