Paris- Je t'aime

2011-06-28 @ 23:02:24
Min sista kväll här i Paris. Igår och idag har det varit upp mot 40 grader i staden. Näst intill olidligt. Nu på kvällen har det åskat och spörgnat så nu tror jag att den extrema värmen har lättat något.

Jag har packat allt. Hela mitt liv jag har haft det senaste halvåret. Bella är på väg hem från Prag. Hon kommer snart hem. Sedan får vi se om vi går till min favoritrestaurang och äter en sista sen middag här i staden innan jag åker hem till Sverige imorgonbitti. Det är skönt med Paris att det inte är alls konstigt att äta middag ute vid kl 12, halv 1. Snarar väldigt normalt. Kommer man däremot innan kl 20.30 tycker dom att man inte är riktigt klok. Jag tycker det är jätteskönt. Jag är en nattmänniska för det första. Och jag har alltid tyckt om att äta middag sent.

Om det inte blir något restaurangbesök sitter vi nog här hemma i lägenheten och dricker vin. Det tänker iallafall jag göra då.

Försökte ringa taxi till flygplatsen imorgonbitti, men tydligen så verkar taxi-chaufförerna i hela Paris ha strejk just imorgon.

Paris verkar inte vilja släppa iväg mig riktigt än. Intalar jag mig själv.

Jag älskar Paris! Jag älskar Sverige! Jag älskar Stockholm och alla mina nära och kära! Så det känns fantastiskt samtidigt som det känns ledsamt att åka. Men mest bra! Skriver mer imorgon. Troligtvis från Sverige.



//F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback