Friday night in Paris

2011-06-01 @ 17:53:09
Hej! jag hinner inte med och uppdatera, herregud, dagarna flyger så snabbt förbi.
Här är iallafall lite bilder och så från i fredags.

Jag och Bella gick till en bar som heter Prescription som är känd för sina speciella och goda drinkar.

Jag beställde drink med passionfrukt och grapefrukt. Den var okej, för mycket lakrits smak av någon anledning, vilket jag inte gillar. Bella beställde någon med bla gurka i. 

Det var annars ett mycket trevligt ställe och roligt när bartendrarna tar sig tid och göra drinkarna ordentligt, och alla olika drinkar serverades i olika glas som var jättefina.
Det fanns bara tilltugg att äta där så vi tog bara en drink var och gick vidare till en närliggande restaurang som Lisa på kontoret tipsat mig om.


Peres & Filles heter restaurangen vilket betyder fäder och döttrar... tror jag.


Jag beställde en jättegod rätt med pilgrimsmusslor och risotto. Jag älskar både risotto och pilgrimsmusslor, så båda i samma rätt var ju perfekt ;)

Efter middagen gich jag och Bella runt lite i Paris då vi var på väg till lite olika barer. Paris är så himla vackert! Ibland glömmer jag bort det....


Jag sitter i en av "båsen" som buktar ut från en av broarna över Seine. Många kärlekspar som sitter där o myser. Ligger vid Pont neuf.


Uppe i detta hus, som ligger precis vid Pont neuf, när man kommit över bron, ligger ett ställe som heter Kong. Det var väldigt känt för några år sedan då det bland annat spelades in en scen här i Sex & the city. Jag och Bella hade aldrig varit där så vi åkte upp och kollade.


Det är en jättefin restaurangavdelning (på bilderna) då väggarna är av glas så man har en fantastisk utsikt bla över Seine.

Även om stället var mycket fint och trevligt vände vi i dörren i stort sätt då människorna där var mycket speciella haha. Jag vet inte om det kändes som om jag slungades tillbaka till 1992 eller gjort ett besök på planeten Mars... men mycket märkligt var det. Och vi gick som sagt kort därefter.

Dom hade i och för sig fina stolar inne vid toaletterna hahah....

Sedan strosade vi vidare....

Jag vid Jeanne d'Arc


fin skyltning! glitter, rosa, guld och hundar... can it get better? hehe

Någon slags fotoutställning i en massa uppblåsta gråa bollar som låg utspridda över ett stort torg haha... lite lustigt.

Vi tänkte sedan prova någon av barerna på hotel Ritz. Det var ett superpampigt hotell med fin inredning men barerna var antingen stängda eller så satt det typ 2 personer där....

världens längsta gång på hotel Ritz. Längsmed hela gången var det olika glasskåp med hur mycket saker som helst av olika slag. Smycken, kläder, hårbortstar, möbler..... you name it. Var som nån slags utställning fast man kunde köpa allt om man ville det... och har råd =)

Ett skåp med massa parfymer.

Det blev en snabb visit även på hotel Ritz. Vi gick ut på baksidan och hamnade precis framför Chanel butiken. Eller Chanelhuset rättare sagt. Hela huset är Chanel's då huvudkontoret ligger här. Varje fönster på hela huset har markiser med Chanel-loggan på. 

Herve Leger och Jimmy Choo m.fl låg även här... Tur allt var stängt.

Vi gick vidare till vårat favoritställe Hotel Costes. Så fantastiskt men ack så fantastiskt dyrt också.. Det blev ett varsitt glas vin och sedan åkte vi hem.

Har tyvärr inte fler bilder än denna och bjuda på ifrån Costes, lovar att fota mer därifrån nästa gång ;)

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback