Milano- dag 3 söndag

2011-05-25 @ 15:20:55
På söndagkväll åkte jag hem till Paris. Då bussen från Milanos central gick vid kl 17.30 ungefär hann vi med en del på söndagen också.


på väg ut!

hihi <3 vi på spåvagnen


Vi gick till ett trevligt ställe för att äta brunch som hette Bianco Latte där all inredning var helt i vitt. Väldigt fint. Jag smälte bra in där också med mitt nästan vitblonda hår, vit sjorta och inte allt för solbrända hy hahha...


sötaste!

min fina fina laura <3

Vi åt några goda slags wraps med lättstekta tunnbröd så dom var lite krispiga. Jag valde den vegetariska varianten så i min var det mozzarella, sallad, tomat m.m Till det fick man Bianco Latte's egengjorda potatischips. Mycket gott!



Laura sa att det BÄSTA glassen i Milano hade dom även på detta ställe. Så självklart var vi tvungna att köpa glass även här hehe...


med ett kex och grädde på också.. mmmmmmmmmm.....

Efter glassen rullade vi proppmätta vidare mot stan där vi bla skulle kolla in den kända gallerian La Rinascente med massa lyxmärken....


hänger med pinocchio på en bänk. inga konstigheter.


provar lite brills. inga konstigheter. Roliga är bara att Laura passade i sina medan jag ser ut som.. aa ni ser ju själva. Kom-och-hjälp-mig... typ haha


fina lampor som såg ut som klänningar.

på La rinascente


Här är från taket på La rinascente. Det fanns ett sushi-ställe som hade ett löpande band

restaurangen/caféet som låg uppe på taket på La Rinascente. Detta var inomhusdelen med oranget tak.

del av restaurangen som var ute på terassen på taket. Väldigt nära Duomo. typ 10 meter från räcket.


Sedan blev det väldigt bråttom att hinna med min buss från centralen till flygplatsen. Hann med på minuten som tur var. Denna gång hade jag världens argaste busschaufför. Han skrek på ALLT och alla. Till och med stannade och öppnade dörren för att tjafsa med några kollegor hahah. Mycket underhållande. Jag undrade verkligen var det var han skrek. Men jag förstod tyvärr inget.


Arriverderci Milano!

När jag sen landat hemma i Paris skulle jag ta ut pengar för att köpa en bussbiljett in till Paris centrum. Den flygplatsen jag landade på är väldigt långt ut så man kan inte ta sig in till Paris stad på annat sätt än dessa bussar. Självklart krånglade mitt kort så jag kunde inte ta ut några pengar på någon av flygplatsens bankomater. Och man kunde självklart inte betala bussbiljetten med kort..... Jag sprang runt och frågade alla människor vad jag kunde göra men alla ryckte på axlarna och sa typ "synd för dig". Typiskt franskt....
Till slut blev jag så frustrerad av att inte kunde göra något och att ingen kunde hjälpa mig att jag började storböla. 2 italienare som precis hade börjat ragga på mig flydde fort som fan hahahah. Stackars biljettkillen fick panik när jag stod där och storgrät så han ringde helt hysteriskt runt till en massa människor och sa till slut att jag fick åka med bussen gratis. jag satte mig bölandes på bussen och alla tyckte jag var störd i huvudet.

Men jag kom iallafall hem till slut... och gratis hehe. Men utan någon stolthet eller värdighet haha.

//F



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback