Uppdatering! - från förra veckan+ helg

2011-05-11 @ 22:02:47
Hej på er! Hoppas allt är bra med er, ni har fått fint väder i Stockholm har jag hört. Det är så kul att bo här, där det varit ganska varmt ett tag nu, och höra vad alla hemma i sverige säger om vädret.
"OJJ OJ OOOOJ vilken tropisk hetta det har varit!!" - Då hade det varit 20 grader
"Jag svettas ihjäl!! du ska bara veeeta hur varmt det är här" -Det var 15 grader, solen tittade fram just då, och personen i fråga satt på en gård i lä.

hahaha så det är lite kul, men jag ska inte retas, jag är precis likadan när jag är hemma i kalla sverige. Man glädjs åt alla någorlunda varma stunder.... men nu går det åt rätt håll iallafall! Hoppas det är tillräckligt varmt när jag kommer hem i slutet av juni.

Iallafall, nu är hemma själv då Bella är på afterschool med hennes klasskompisar och har precis ätit middag, satt på en tvättmaskin, diskat (som vanligt) en monsterstor-disk och strax ska jag börja skriva på en analys som ska vara inlämnat på måndag till skolan. Jag är så duktig så. Handlar om mitt praktikföretag jag är på nu. Jag ska ju till Milano i helgen så måste ha allt klart innan jag åker dit. Tänker ju inte sitta i Milano och skriva på skolarbete direkt hehe... Då blir det allt annat UTOM skolarbete ;)

Det är ju eurovisionfinalen nu på lördag också, när jag är i Italien. Självklart kommer jag heja på Sverige! Ska ha min fina sverige tshirt på mig som jag fick av min kära bror och hans underbara sambo Åsa <3

Innan jag sätter fart med arbetet här tänte jag slänga upp ett inlägg om vad som hänt de senaste dagarna här i Paris.

Förra onsdagen (tror jag det var) gjorde jag och Bella våran grönsaks-och linssoppa. Vi gör alltid storkok så det räcker i flera dagar så vi käkar det tills det sprutar ur öronen. Vi båda har ont om pengar nu så vi tyckt det var en bra idé haha...


men den är god!

Jag åt det i några dagar i sträck, både till lunch och middag... haha.

På fredagen var det riktigt fint väder och jag och Lisa på kontoret åt lunch i en trevlig park som ligger vid ett sjukhus från 1600-talet som ligger i närheten av kontoret. Jag skulle ätit nudelsoppa... (hahahah....) men Lisa som är så snäll tyckte synd om fattiga mig så hon bjöd mig på lunch från Greken. Jättegulligt!




fina Lisa

Mycket trevligt :) På fredagskvällen var det lugnt, vi stannade hemma och käkade (GISSA!?) jo SOPPA!

På lördagen var jag hemma och slappade nästan hela dagen, lite senare mötte jag upp Bella på en restaurang precis vid oss och käkade lunch/middag och drack lite rosé i solen. Väldigt fint väder på lördagen.


Jag åt thai-salladen med gambas (scampi), sesam och massa annat gott.

bellas rayban pilotbrillor som är en modell som verkligen inte passar mig haha...

Senare på lördagskvällen åkte vi in till Marais och satt på uteserveringen till en bar. Blev inte myckt roligare än 2 kannor vatten, en cola zero till Bella och en öl till mig haha. Men det var mycket trevligt. Sen åkte vi hem.



otroligt skräpig trappa vid Bastille...

Kan inte lämna resan hem onämnd. Vi missade självklart sista tunnelbanan då vi letade efter ett nattöppet matställe som serverade falafels haha... vi hittade tyvärr inget. Vilket gjorde vi missade tunnelbanan och fick ta någon konstig nattbuss. Bussarna på nätterna här i Paris är fruktansvärda. Metron är mycket bättre, faktiskt. Dom konstigaste människorna befinner sig på dessa bussar.... En kille bar runt på ett ben från en skyltdocka och satt och höll i det som om det vore helt normalt. TVÅ killar (som inte kände varandra) satt och rullade varsin joint.... mycket trevligt. En av dom var dessutom redan så påtänd och satt och stirrade hela bussresan och flinade med sina 3 tänder och var superobehaglig. En annan snubbe hade världens eksem på sina händer och kliade frenetiskt och äckliga hudflagor föll från händerna hela tiden. Jag var nära att börja gråta och spy hela tiden. En hemsk resa med andra ord.

På söndagen slappade jag länge och sedan åkte vi som vanligt in till indiatown. Vi gick till vårt stammis-indiska ställe denna gången. Vår lilla indier var så glad att se oss då vi inte har varit där på 3 veckor (det var han som sa det, han har koll på det haha).


jag åt en slags crepes med massa grönsaksgrejer till. Det var helt ok. Kommer nog inte ta det igen, men kul att prova.

Vår lilla indier var så glad att se oss att vi fick varsin mango-lassie av han. så söt <3

//Felicia











Kommentarer

Postat av: Åsa Lindgren

Bild på dig i Sverigetröjan önskas ;-)

Enjoy Milano!

Kram.

2011-05-12 @ 14:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback